Hopp til innhold

Generelle betingelser ved bestilling av arrangementer

Bestillinger.

Enhver bekreftet bestilling er bindende muntlig eller skriftlig.

Avbestillingsbetingelser

For Bryllup / Konfirmasjon må avbestilling skje senest 4 måneder før arrangementet.
Hvis det ikke er mulig å "selge lokalet på nytt" gjelder det følgende betingelser:

Avbestilling senere enn 4 mnd. før belastes med 10 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Avbestilling senere enn 2 mnd. før belastes med 25 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Avbestilling senere enn 1 mnd. før belastes med 50 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Kuvertpris: det er den til enhver tid gjeldende pris i vår bryllups / konfirmasjonstilbud.

For Julebord i november / desember må avbestilling skje senest 2 måneder før arrangementet.

Avbestilling senere enn 2 mnd. før belastes med 25 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Avbestilling senere enn 1 mnd. før belastes med 50 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Kuvertpris: det er den til enhver tid gjeldende pris for en 3-retter tradisjonell julemiddag.

For Selskapsarrangementer må avbestilling skje senest 2 måneder før arrangementet.

Hvis det ikke er mulig å " selge lokalet på nytt " gjelder følgende betingelser:
Avbestilling senere enn 2 mnd. før belastes med 10 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Avbestilling senere enn 1 mnd. før belastes med 25 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Avbestilling senere enn 14 dager før belastes m. 50 % av gjeldende kuvertpris pr. antatt deltaker.
Kuvertpris: det er den til enhver tid gjeldende rimeligste pris på 3-retters meny i vår selskapstilbud.

Antall og Meny
Riktig antall deltakere og meny for arrangementet avtales senest 14 dager før.
En siste korrigering av antallet kan foretas senest morgenen på dagen før arrangementet.
Dette antall gir fakturagrunnlag.
Avbestilling samme dag eller uteblivelse belastes med full kuvertpris.

Duker/lys
Vi dekker med hvite tøy-duker og hvite tøy-servietter til bryllup.
Hvite tøy-duker som inngår til bryllup, er duker hvor det er dekket en kuvert. (på bordene der gjestene spiser)
Ønsker man hvite tøy-duker på f.eks. presang bord, kake bord, kaffe bord etc. koster dette Kr. 200,- pr. duk.

Vi dekker med blå tøy-duker til øvrige selskap, og bruker hvite Duni-lin servietter.
(1700-talls aften og soldataften, dekkes ?rett? på bordet).

På lerkebordene i første salen, dekkes det normalt ikke med duker.

Ønsker man at det dekkes med hvite tøy-duker i andre sammenhenger enn bryllup, koster det Kr. 50,- pr. person.

Vi dekker bordene med hvite kronelys i tinn lysestaker.
Ønskes kubbelys, koster det Kr. 30,- pr. lys.

Medbringelse av egen varer.
Ved ønske om å medbringe egne varer som frukt, snacks, kaker, etc. må dette avtales særskilt med bedriften

Avbestilling.

Avbestilling av arrangement bør skje skriftlig. Telefonisk avbestilling er først gyldig når den
er skriftlig bekreftet av oss.

Betaling.

Betaling skjer til et på forhånd avtalt tidspunkt, dog senest 10 dager etter avholdelse av
arrangementet.
Faktureringsgebyr kr 70,- ved fakturering.

Det påhviler bestilleren ved mottakelse av "generelle betingelser " å ta opp vanskeligheter
den måtte ha med å overholde overforstående betingelser.

Kongshallene selskapslokaler.

Med vennlig hilsen
Lars Bjørgesæter
lacb@online.no
www.kongshallene.no
Telefon: 69 18 67 90

Share on FacebookShare on Twitter